понеділок, 17 листопада 2014 р.

Шкільний євроклуб як форма реалізації європейської освіти у школі

Шкільний Євроклуб
 як форма реалізації європейської освіти у школі

Євроклуб у школі – це організація своєрідної еліти,яка діє на користь шкільного та місцевого суспільства.
1.    Що дає діяльність Євроклубу:
·        учням;
·        вчителям;
·        школі;
·        місцевому оточенню;
·        країні;
·        Європі.

2.     Прикмети Євроклубу:
·        утворення клубу за ініціативою учнів;
·        групування учнів та учителів в одній організації;
·        позакласна діяльність учнів, яка виникає з власної волі.

3.    Що дає учням діяльність у Євроклубі?
·        вчить самостійності та відповідальності,
У клубі неможливо бути тільки стороннім спостерігачем, всі учасники повинні бути самостійними і відповідати за свою частину спільної праці.
·        добра школа планування та організації,
У клубі виконуються різноманітні проекти, які вимагають планової і цільової діяльності.
·        вчить співпрацювати і спільно приймати групові рішення,
Це означає вивчення норм поведінки у групі, прийняття групових рішень і виконання функцій.
·        вчить ефективно спілкуватись,
У добу інтеграції і глобалізації вміння ефективного спілкування є одним з головних вмінь кожної людини.
·        готує до майбутнього навчання, праці і життя у спільній Європі,
Молоді люди, які беруть участь в Євроклубі, проходять свого роду практику. Членство країни у Європейському Союзі відкриває перед активними учасниками нові можливості розвитку.
·        створює сприятливу атмосферу для засвоєння знань,
У клубі немає традиційних уроків. Діяльність у Євроклубу підвищує мотивацію до здобуття знань.
·        формує відвертість і толерантність.
Це підвалини співпраці з представниками інших націй і європейських держав.

4.    Які вигоди мають вчителі від діяльності у Євроклубі?
·        можливість робити те, що нас цікавить,
Для багатьох вчителів Європа – це своєрідне хобі, яке вони планують розвивати разом з учнями. Для інших – пріоритетом є позакласна робота з молоддю. Євроклуб може утворитись як результат реорганізації туристичного клубу, Фольклорного ансамблю.
·        встановити кращі контакти з учнями.
У класно-урочній системі при великій кількості учнів у класі і обовязку виконання навчального плану не завжди маємо час на близькі контакти з кожним учнем. У клубі вчитель працює з групою, яка зацікавлена темою, згуртована і не є такою великою, як клас. Це автоматично призводить до покращення стосунків вчитель-учень.
·        розвиває дидактичні вміння;
У клубі можна реалізувати проекти, які зробити з класом набагато складніше. Тут вчитель має більше часу на тестування нових, нетипових рішень.
·        зміцнює свою позицію у школі.
Це можна назвати паралельною кар’єрою, яка робиться завдяки виконанню додаткових функцій в шкільній спільноті. Позакласна робота підносить престиж вчителя, збагачує його професійний здобуток, а в результаті дає можливість кар’єрного росту.

5.    Що дає школі діяльність Євроклубу?
·        підносить престиж школи.
Одне з постійних завдань школи полягає в підготовці до дорослого життя, а їх життя буде повязане не тільки з батьківщиною, але й з Європою. Спосіб, яким школа виконує свої елементарні завдання, може бути критерієм престижності школи для учнів та їх батьків.
·        важливий елемент шкільної виховної програми і вагомий компонент шкільного навчального плану.
Функціонування Євроклубу робить дидактично-виховну пропозицію школи більш привабливою. Дуже важливо, щоб життя у школі не завмирало після останнього уроку, щоб молодь мала можливість розвивати свої зацікавлення у різноманітних гуртках, клубах, спортивних секціях. Євроклуб прекрасно вписується до цієї додаткової пропозиції школи.
·        полегшує співпрацю з іншими школами.
Молодіжні обміни можуть бути підтримані співпрацею вчителів.
·        координація реалізації плану європейської освіти у школі.
Існування Євроклубу надає можливість створення на його базі «координаційного центру» для вчителів, які реалізують між предметну європейську освіту.





6.    Які вигоди має район від діяльності Євроклубу у школі?
·        інвестиція у майбутні “європейські” кадри.
Краще інвестувати  у власні кадри, ніж пізніше платити за консультації  спеціалістам зі сторони.
·        реалізація освітньої частини міжнародної співпраці району.
У рамках співпраці міст-партнерів важливо встановити дружні контакти органів місцевого самоврядування з подібними органами в інших європейських країнах.
·        рекламувати свій район.
Шляхом активної діяльності в Євроклубі, її члени працюють з користю для району, в якому вони живуть.

7.    Які вигоди принесе країні діяльність Євроклубів?
·        забезпечує суттєвий інформаційний канал про європейську інтеграцію.
Серед цільових груп, які слід постійно знайомити з «європейською» інтеграцією, знаходяться учні та вчителі. Євроклуби залучають до процесу інформування ці дві групи і запевняють результативний спосіб передачі знань та інформації. За допомого школи можна донести інформацію і до дорослого населення.
·        кузня майбутніх європейський кадрів.
Особи, які у молодому віці самостійно зацікавились європейською проблематикою, повернуться до неї у професійному житті.
·        зміцнюють дотримання державних стандартів освіти в українській школі.
Українська система освіти не мусить пристосовуватись до спільних європейських вимог, але є неписані стандарти, які вирішують те. Щоб українська школа стала європейською. До них належать: знання іноземних мов, знання інформаційних технологій, навчання демократії, толерантності та підприємництва.

8.    Що дає Європі діяльність Євроклубів?
·        важливий елемент співпраці між школами в різних європейських країнах.
Молодь, яка навчиться співпрацювати у школі, буде використовувати ці навички у дорослому житті, краще скористається з можливостей, які зявляються на спільному європейському ринку освіти, працевлаштування та економічному просторі.
·        інструмент розповсюдження європейських освітніх програм,які спрямовані до молоді.
Такі програми можуть стосуватись таких важливих аспектів як демократія, толерантність, права людини, спільні наукові проекти. Молодь може ефективно заохочувати ровесників своїм прикладом та зрозумілою для них мовою.
·        початок карєри у європейських інституціях.
Деякі молоді люди вже під час навчання у школі планують свою професійну карєру. «Інвестування» в європейські знання, вивчення іноземних мов та інших галузей. Необхідні при працевлаштуванні в європейські інституції.

9.    Роль Євроклубу у школі може полягати в:
·        дослідження потреб молоді в сфері європейських знань;
·        даванні добрих прикладів реалізації європейських занять;
·        створенні форуму обміну ідей, повязаних з європейською тематикою;
·        плануванні європейських проектів для школи;
·        документуванні проєвропейської освітньої діяльності школи;
·        координації реалізації європейської освіти у школі;
·        ініціюванні європейської співпраці школи;
·        інформування про можливості, повязані з європейським ринком освіти і праці.



Євроклуб – це організація, яка допомагає впроваджувати європейську освіту.
Євроклуб і Європейська освіта – це два елементи школи, які постійно взаємодіють.














Немає коментарів:

Дописати коментар